FANDOM

Trująca Fala
Trująca Fala.png
Nazwa
Japońska 毒潮
Rōmaji Doku Shio
Informacje
Lokacja Pomiędzy oceanami Świata Ludzi i Świata Smakoszy
Debiut
Manga Rozdział 42
Anime Odcinek 13

Trująca Fala (毒潮 Doku Shio) to nurt z śmiertelnej trucizny otaczający większość Świata Ludzi, który oddziela go od Świata Smakoszy i skutecznie chroni przed potężnymi bestiami, które w nim żyją. Może zabić wszystko co w nim pływa lub wdycha trujące opary, które unoszą się nad jego powierzchnią. W związku z tym nazywana jest Oceanem Śmierci.[1]

Lokacja

Trująca Fala znajduje się na wschód od Świata Ludzi. Wyspa Yutou rozdziela go na dwie części.

Opis

Jest to niezwykły nurt, istniejący na pograniczu Świata Ludzi i Świata Smakoszy, skutecznie oddzielający oba od bezpośredniego kontaktu. Próba podróży do Świata Smakoszy tą drogą jest niemożliwa z powodu ogromnej ilości zabójczej trucizny.[2] Ponieważ Trująca Fala skutecznie oddziela Świat Ludzi od Świata Smakoszy, jedynym sposobem, aby dostać się tam jest wybranie jednej z trzech "lądowych dróg", którymi są Droga Trzech Kierunków, Wodospad Żyć i Przystań Złych Duchów, która prowadzi na Wyspę Yutou rozdzielającą Trującą Fale.

Jedynym sposobem na przekroczenie Trującej Fali, jest użycie Robota GT typu "Gigant", co zademonstrował członek Oddziału Smakoszy Gido przepływając przez nią.[1]

Galeria

Różnice Manga/Anime

  • W ostatnim odcinku anime (który znacznie odbiega od wydarzeń z mangi) widać jak Coco udaje się do Świata Smakoszy poprzez Trującą Falę.
  • W anime pokazano, że Ściana Cyklonów występuje nad Trującą Falą co nie miało miejsca w mandze.

Źródła

  1. 1,0 1,1 Rozdział 42, strona 5
  2. Rozdział 111, strona 6

Więcej z Fandomu

Losowa wiki