FANDOM

Toriko
Przed Przeskokiem - Po Przeskoku

Toriko po przeskoku.png

Nazwa
Japońska トリコ
Rōmaji Toriko
Inne Nazwy Żarłok (食いしん坊 Kuishinbō)
Charyzmatyczny Łowca Smaków (カリスマ美食屋 Karisuma Bishoku-ya)
Informacje
Płeć Mężczyzna.pngMężczyzna
Wiek 25 (początek serii)
29 (po przeskoku)
Status Żyje
Data Urodzenia 25 Maja
Znak Zodiaku Bliźnięta
Wzrost 220cm
Waga 230kg
Grupa Krwi 0
Status Profesjonalny
Przynależność Czterech Niebiańskich Królów
Zawód Łowca Smaków.png Łowca Smaków
Partnerzy Komatsu (kombo), Coco, Sunny, Zebra
Status Personalny
Relacje Acacia (ojciec)
Froese (matka)
Starjun (bliźniak)
Ichiryuu (przybrany ojciec)
Rin (żona)
Sunny (szwagier)
Zwierze Terry Cloth
Ob
Debiut
Manga Rozdział 1
Anime Odcinek 1
Gra Toriko: Gourmet Survival
Głosy
Japoński Takashi Kondo (OVA)
Ryōtarō Okiayu
Galeria
Jeśli talerz z jedzeniem kładziony jest przede mną, nie zostawię żadnych resztek nawet jeśli mnie to zabije.

Toriko jest głównym protagonistą serii Toriko. Jest Łowcą Smaków z nadludzkim apetytem (jedzenie podane 500 osobom, zapełniłoby go tylko w 1/10). Jest jednym z Czterech Niebiańskich Królów i ma przydomek Żarłok. Jest bardzo uzdolnionym Łowcą, który odkrył 2% ze znanych 300.000 składników co daje około 6000. Ma bliskie znajomości z wieloma najbardziej wpływowymi osobami na świecie. Jest partnerem kucharza Komatsu (jednego ze 100 najlepszych kucharzy na świecie) oraz przybranym synem i uczniem byłego Prezydenta IGO Ichiryuu (wraz z resztą Niebiańskich Królów) a jego narzeczoną jest Szefowa Badań Smaków Rin. Jest przybranym ojcem nowo narodzonego Wilka Bitewnego o imieniu Terry Cloth i jest jedynym człowiekiem, który oswoił Wilka Bitewnego oraz jest bliskim sojusznikiem i przyjacielem szefa Smakoszowych Rycerzy oraz szefa Mafii Smakoszy (jeden z najbardziej znanych organizacji przestępczych na świecie).

Choć jest potężnym wojownikiem, Toriko robi wszystko co w jego mocy by stać się silnym na tyle by móc wejść do Świata Smakoszy. Nauczył się, że jest wielu potężnych wojowników zdolnych wejść tam, więc robi wszystko by ich przewyższyć w nadziei dotarcia do wspaniałego składnika - BOGA, zanim wpadnie w niepowołane ręce, gdyż taka sytuacja miałaby katastrofalne skutki.

Wygląd

Toriko jest bardzo umięśnionym i wysokim 25 letnim mężczyzną z niebieskimi nieco niechlujnymi włosami, które jak się okazało kiedyś były czarne lecz stały się niebieskie przez drugiego "Niebieskiego" Demona Apetytu mieszkającego w nim. Ma trzy blizny biegnące od lewego ucha w linii prostej pod lewe oko, które pochodzą od trzeciego, jego oryginalnego Demona Apetytu. Ma silne, kanciaste rysy twarzy i nieco kocie oczy.

Toriko.png

Podczas spotkania z Żyjącą Legendą Smakoszy Setsuno zrobiła mu fryzurę pompadour, którą nosi Powalający Mistrz Jirou, by mógł zasłużyć na Stuletnią Zupę.

Najczęściej widziany jest nosząc pomarańczowy strój, niebieską koszulę i buty. Jest to jego najbardziej preferowany strój. Kiedy jest rozwścieczony wygląd Toriko staje się coraz bardziej dziki jego kły wydają się dłuższe i ostrzejsze, a oczy stają się niewyraźne, twarz staje się bardziej napięta, żył są napięte a jego mięśnie są większe niż zwykle. Gdy Toriko zamierza jeść w wykwintnej restauracji używa grzebienia i układa włosy by mieć bardziej wyrafinowany wygląd.

Wygląd Toriko.png

Podczas wątku Gwiezdnego Pyłu Melka, nosił nieco inny strój, z krawędziami poszarpanymi na ramionach i podkoszulku. Miał dwie złote szpilki na paskach przy ramionach oraz dużo wyższy kołnierz niż w poprzednim stroju. Spodnie mają teraz dwie kieszenie na każdej nodze, na lewej ręce nosi czerwoną opaskę a także strój jest bardziej lśniący.

Osobowość

Osobowość Troiko jest oparta na męskiej wytrzymałości, dużo je, dużo pije i pokazuje dziki entuzjazm tylko do tego co go zainteresuje. Można zdefiniować go jako Żarłoka. Ma także obsesje doskonałości względem jedzenia.

Pomimo ogromnego apetytu i wielkiej siły, Toriko posiada zasadę, że nie zabija zwierząt masowo. Zabija tylko te, które zamierza zjeść i często decyduje się użyć zastraszenia, powalenia lub innych środków odstraszenia zwierząt, których nie zamierza zjeść. Ma niesamowity zmysł węchu (lepszy niż psy policyjne) i olbrzymią wiedzę na temat różnych gatunków i ich siedlisk. Uważa, że żadnego gatunku nie powinno sprowadzać się do wyginięcia jak pokazano gdy zabrał tylko jeden Tęczowy Owoc z Biotopu 8 tak by nie zmienić stylu życia Troll Kongów oraz gdy wyraził dezaprobatę wobec zachowania Zebry, przez którego wyginęło wiele gatunków. Zachowując się wobec innych ludzi jest przyjazny i charyzmatyczny. Jednak w ferworze walki jest zdolny pokazać dziką, zwierzęcą agresję manifestując swoją wolę poprzez emanowanie aury w postaci demona Hannya. Jest bardzo odważny i rzadko pokazuje oznaki strachu.

Jest bardzo opiekuńczy względem swoich dwóch partnerów: Komatsu i Terry, a także wykazuje wielką wiarę w nich i zaufanie. Wierzy również w umiejętności Komatsu. Po utworzeniu drużyny z Komatsu, Toriko postanowił wybrać te składniki do jego Menu Pełnego Posiłku, które akceptuje zarówno on, jak i jego partner.

Toriko wydaje się również cieszyć z testowania swojej siły, tak jak wtedy, gdy rozbił skałę sprawdzając siłę Gwożdżącego Uderzenia oraz kiedy podekscytował się na myśl o walce z Tommym i członkami Oddziału Smakoszy, ponieważ będzie to okazja do walki z pełną siłą. Wykazał również chęć walki z bestiami o poziomie upolowania większym niż 100.

Menu Pełnego Posiłku

Toriko dąży do stworzenia Menu Pełnego Posiłku i wybiera tylko to co uważa za najlepsze z najlepszych składników i jest ostrożny wobec składników, które chce wybrać. Jego wymarzonym daniem głównym jest Danie Główne Boga Smakoszy Acaci czyli ostateczny składnik, którego poszukują najbardziej wpływowi ludzie na świecie.

Menu Pełnego Posiłku Toriko
Course.png Danie Course.png Składnik Poziom Upolowania Status
Przystawka.png Przystawka Przystawka.png Kukurydza BB 35 Zdecydowane
Zupa.png Zupa Zupa.png Stuletnia Zupa 60 Zdecydowane
Danie Rybne.png Danie Rybne Danie Rybne.png Ogrzy Mięczak Nieznany Zdecydowane
Danie Mięsne.png Danie Mięsne Danie Mięsne.png Mamut Końca 1200 Zdecydowane
Główne Danie.png Danie Główne Główne Danie.png BÓG 10,000 Zdecydowane
Sałatka.png Sałatka Sałatka.png POWIETRZE 6200 Zdecydowane
Deser.png Deser Deser.png Tęczowy Owoc 12 Zdecydowane
Napój.png Napój Napój.png Jajko Ptaka Miliard Poniżej 1 Zdecydowane

Różnice Manga/Anime

Wszystkie wystąpienia krwawienia u Toriko zostały usunięte z anime ze względu na grupę docelową widzów, która jest młodsza niż ta mangi. W anime podczas bitwy Toriko z Tommyrodem, krew Torko została usunięta. Zostało to wyjaśnione, że krew Toriko zamarzła zanim zaczął krwawić.

Ciekawostki

  • Jego imię wymawiane jest jako Torico na okładce Rozdziału 134.
  • Jego rozmiar buta to 45cm.
  • Podczas wywiadu dla magazynu Weekly Shonen Jump Alpha, autor zapytany o Poziom Upolowania Toriko, odpowiedział, że nie zna dokładnego poziomu, ponieważ Toriko staje się coraz silniejszy.
DUŁ Toriko po przeskoku.png

Dane Umiejętności Łownych Toriko (po przeskoku).

Toriko DUL.png

Dane Umiejętności Łownych Toriko.

  • Poproszony o wyjaśnienie w wywiadzie dla magazynu Weekly SHONEN JUMP Alpha, jaka jest różnica dla Toriko walczyć z człowiekiem a potworem, Shimabukuro odpowiedział: "Kiedy Toriko walczy z osobą, ma emocje. Kiedy walczy z bestią, nigdy nie będzie czuć emocji, takich jak np. złość. Generalnie Toriko czuje tylko wdzięczność wobec swojego jedzenia."
  • Toriko zdobył pierwsze miejsce w Ankiecie Popularności z wynikiem 3373 głosów.
  • Posiada najwięcej ataków i technik ze wszystkich Niebiańskich Królów.
  • Jest pierwszą postacią, która pokazała Menu Pełnego Posiłku.
  • Toriko zdobył 8 punktów w Mocy, 5 w Szybkości, 7 w Inteligencji, 10 w Apetycie, 5 w Specjalnej Umiejętności w swoich Danych Umiejętności Łownych Tomu 4 przez wydarzenia w Wątku Królewskiego Mamuta.
    • Po półtora rocznym przeskoku czasowym, jego moc znacznie wzrosła. Teraz ma 10 punktów w Mocy, 7 w Szybkości, 8 w Inteligencji, 10 w Apetycie i 10 w Specjalnej Umiejętności.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki