FANDOM

Ranking Enbu.png

Ranking Enbu

Enbu (猿武 dosł. Małpia Sztuka Walki) znana także jako Małpi Taniec (モンキーダンス Monkī Dansu) jest formą dyscypliny sztuk walki oraz formą systemu rankingowego unikalnego dla mieszkańców Strefy 7. Enbu polega na kontroli 60 trylionów komórek ciała, dzięki czemu można kontrolować przepływ energii w ciele.

Początki

Enbu odgrywa ważną rolę w nienaturalnym środowisku Strefy 7, który zniszczył jej oryginalne zasady swobodnego polowania. Sam Enbu nie został stworzony do stanowienia hierarchii lecz stworzony jako środek do tworzenia silniejszych osób, które mogłyby potencjalnie zmierzyć się z samym "Królem Małp" Bambiną. "Kaka" stwierdziła, że podczas pierwszego spotkania Niebiańskich Królów z Królem Małp, on jedynie bawił się z nimi. Ze względu na błyskawiczną szybkość i destrukcyjną naturę gier w które Bambina bawił się z Niebiańskimi Królami mieli oni szczęście, że przetrwali je dzięki Trującym Lalkom Coco.

Prawdziwymi intencjami Bambiny podczas nauczania naczelnych Strefy 7 Enbu nie było stworzenie śmiertelnej hierarchii a chęć stworzenia silniejszych osobników, które kiedyś mogą stać się towarzyszami zabaw Króla Małp. Przepaść mocy między Królem Małp a Instruktorami została pokazana, gdy Czterej Niebiańscy Królowie pokonali Gorylobyka a mierząc się z członkiem Ośmiu Królów nie mogli nawet dojść tego co się stało im stało.

Przywileje Stopni

Przybysze mają najniższy stopień, ale są największą grupą a Instruktorzy, których jest tylko czterech posiadają najwyższy stopień. Król Małp Bambina stoi powyżej tej piramidy. Wraz ze stopniem w rankingu Enbu, użytkownicy stylu zyskują większe przywileje. Przybysze mają najniższe możliwe przywileje co oznacza, że są oni ograniczeni w wielu rzeczach, aż do punktu, w którym nie mogą polować na swoje zdobycze bez zezwolenia. Nie wiadomo, jakie przywileje zyskują stopnie od Dan do Asystentów Instruktorów jednak, gdy ktoś osiąga stopień Instruktora, może swobodnie kopulować i polować na dowolne cele.

Techniki

Jest kilka technik używanych przez mistrzów Enbu, takich jak Gorylobyk:

  • Przepływ Uderzenia (打撃流し Nageki Nagashi): Technika, która ma za zadanie odwrócić nadchodzący atak.
  • Rozdzielenie Góry (山割り Yamawari): Gorylobyk uderza w ziemię z taką siłą, że tworzy gigantyczne pęknięcia.

Ciekawostki

  • Styl walki Enbu może być inspirowany współczesnymi sztukami walki znanymi jako Małpie Kung Fu.
  • Stopnie w rankingu Enbu podobne są do tych stosowanych we współczesnych sztukach walki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki