FANDOM

Świat Ludzi i Smakoszy.png

Pełny widok świata: Świat Ludzi zaznaczony na ciemno a Świat Smakoszy to reszta).

Świat Smakoszy (グルメ界 Gurume-kai) to nazwa nadana obszarowi zajmującemu 70% świata Toriko. W przeciwieństwie do stosunkowo gościnnego, mniejszego odpowiednika czyli Świata Ludzi, Świat Smakoszy składa się z bardzo niebezpiecznego środowiska, przez co większość ludzi nie może tam przetrwać.

Rządy

W Świecie Smakoszy jest osiem niezwykle silnych bestii, których przodkowie żyli w czasach starożytnych i przetrwali masowe wymieranie rywalizując z innymi stworzeniami i niebezpieczną pogodą, zyskując przewagę ich gatunków nad innymi. Są one znane jako Ośmiu Królów, którzy rządzą na ośmiu kontynentach Świata Smakoszy. W Świecie Smakoszy nastaje "noc", kiedy wszyscy Królowie staje się aktywnii. Powoduje to, że dzikie bestie stają się silniejsze a środowisko ostrzejsze.

Geografia

Strefy

Świat Smakoszy składa się z ośmiu kontynentów w których skład wchodzą:

Niektóre kontynenty, znane jako Błądzące Wyspy, unoszą na niebie Świata Smakoszy i nieustannie wędrują z miejsca na miejsce. Nie wiadomo, czy te ziemie zawsze się unosiły czy początkowo znajdowały się na powierzchni.

Sektory

Kontynenty te mają sektory oznaczone literami alfabetu, które są tak naprawdę lokacjami składników z Menu Pełnego Posiłku Acacii. Ułożone są alfabetycznie i odpowiadają kolejności menu zaczynając od przystawki (A) i kończąc na napoju (H).

Wejścia

Wejście do Świata Smakoszy jest niemal niemożliwe drogą morską, powietrzną czy lądową. W powietrzu masywna ściana cyklonów otacza powietrzną granicę Świata Smakoszy. Od strony morza, śmiertelnie trujący ocean "Trująca Fala" uniemożliwia przeprawę. Istnieją tylko trzy drogi lądowe łączące Świat Ludzi ze Światem Smakoszy i są to Wodospad Żyć na wyspie Zabel, Przystań Złych Duchów na wyspie Yutou oraz Droga Trzech Kierunków na kontynencie Wak. Za stosunkowo najbezpieczniejszą drogę (lecz tylko w porównaniu do reszty dróg) uznany został Wodospad Żyć.

Fauna, Flora i Składniki

Świat Smakoszy jest domem najpotężniejszych dzikich bestii, często z poziomami upolowania znacznie przewyższającym 100, oraz posiada ekstremalne klimaty, które zmieniają się nagle i mogą różnić się znacząco po przejściu zaledwie kilku metrów od siebie. Bestie ze Świata Smakoszy są tak silne, że nawet potężne armie i ostrzał artylerii ich nie zatrzyma. W rezultacie, tylko garstka osób na całym świecie jest wystarczająco silna, aby tam przetrwać. Jedynymi organizacjami posiadającymi Kwatery Główne w Świecie Smakoszy są: potężna organizacja kryminalna znana jako Oddział Smakoszy oraz sekretne elitarne siły Ichiryuu złożone z potężnych cywili zwane Biotopem 0.

Składniki w Świecie Smakoszy są o wiele lepsze niż te w Świecie Ludzi, na tyle, że ekstremalnie potężni Łowcy Smaków jak "Powalający Mistrz Jirou" posiadają Menu Pełnego Posiłku złożone tylko ze składników z Świata Smakoszy. Tak samo składniki z Menu Pełnego Posiłku Boga Smakoszy mogą być zdobyte tylko w Świecie Smakoszy. Z tego powodu bestie ze Świata Smakoszy zazwyczaj nie przybywają do Świata Ludzi, gdyż jedzenie tam jest stosunkowo gorsze.

Kiedy bestie ze Świata Smakoszy pojawiają się w Świecie Ludzi oznacza to zwykle, że były zbyt słabe by dać sobie radę w Świecie Smakoszy. Głównym wyjątkiem jest potężna bestia znana jako Cztery Bestie, która żywi się wyłącznie ludźmi, gdyż odkryła ich unikalny "smak" dawno temu. Budzi się i przybywa do Świata Ludzi co kilka stuleci i pochłania miliony ludzi na raz.

Czterech Niebiańskich Królów dostało od Ichiryuu zadania treningowe w celu przygotowania ich do warunków panujących w Świecie Smakoszy. Każde z zadań, odbyło się w środowiskach tak ekstremalnych i tak różnych, że niemal są one porównywalne do tych w Świecie Smakoszy.

Cywilizacje

Wśród mieszkańców Świata Smakoszy pieniądze nic nie znaczą. Walutą tam są składniki, które wymienia się na inne składniki, bądź płaci się nimi za usługi.

Teoria Coco

Formowanie Planety.png

Formowanie się Świata Smakoszy.

Po walce z Grinpatchem, Coco odkrył dziwny, absorbujący kalorie minerał z Komórkami Smakoszy głęboko pod Stadionem Gotowania. Po wydarzeniach na stadionie, Coco przybył na konsultacje z dobrze znanym geologiem i dowiaduje się, że minerał, który znalazł można uzyskać z dowolnego miejsca, z wyjątkiem centrum Świata Ludzi.

Mając to na uwadze, Coco opracował teorię o prawdziwym pochodzeniu Świata Smakoszy. Według jego teorii, zakłada się, że Świat Ludzi to pozostałości planety, która wyglądała podobnie do rzeczywistej Ziemi. Planeta ta została meteorytem wykonanym z pasożytniczego minerału kilkaset milionów lat przed obecną fabuła. Minerał ten był zdolny do wzrostu przez pochłanianie otaczającej go energii. Z biegiem czasu, stał się wiele razy większy niż oryginalna planeta i stworzył nową powierzchnię, gdzie nagle powstały całkiem nowe pokolenia organizmów i składników. Nowa powierzchnia, która powstała to Świat Smakoszy a powierzchnia dawnej planety to Świat Ludzi.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki